torstai 17. heinäkuuta 2014

Tivoli

Kyllä, tulimme Roomaan asti käydäksemme tivolissa. Tässä tivolissa ei ollut perinteisiä vempaimia tai laitteita. Tämä oli pieni vuoristokylä,jossa oli erittäin kapeita teitä ja muita kujia. Minä istuin suurimman osan matkasta kädet silmillä ja korvilla. En pidä pienistä tai ahtaista paikoisa varsinkaan auton kyydissä. Kävimme valtavan suuressa 1500-luvulla rakennetussa puutarhalinnoituksessa ja kiertelimme ympäriinsä. Kierroksen jälkeen meidät "napattiin" kadulta syömään oikein mukavaan ravintolaan. Ruoka oli maukasta ja palvelu hyvää.

Ruokailun jälkeen ehdimme kävellä vain pienen ajan kun yhtäkkiä tuli todella voimakas tuuli ja ukkonen. Lähdimme ajamaan pois,mutta matka tyssäsi melkein heti. Ensin iso roskis meinasi tulla auton päälle. Seuraavaksi puu oli kaatunut tielle ja koko liikenne seisoi. Tämän jälkeen lähdimme etsimään ikeaa,jotta pappa saisi sopivan tyynyn itselleen. Vaikka meillä on navigaattori, se ei aina osaa ohjata. Ajoimme tulliteitä edestakaisin ja aina maksoimme. Lopulta vahingossa ajauduimme suuren ostoskeskuksen läheisyyteen ja päätimme mennä sinne. Siellä vierähtikin aikaa ja myös rahaa (vähän).

Matka jatkui kotiin ja taas saimme eksyä ja löytää uusia reittejä. Perille pääsimme ja nyt olen niin väsynyt että menen nukkumaan ja toivottavasti aamulla jaksaa taas!

Kiitos kaikille kommentoineille ja lukijoille;)!

1. Vatikaanissa vierailu kuulosti hyvältä, ja samoin se, että nautit bussikierroksesta! Vaikka matkailu on rankkaa, joka päivä oppii jotain uutta itsestään ja matkakumppaneistaan

Toivon teille turvallisia ajokilometrejä ja vähemmän kapeita teitä, jotta sinäkin voisit olla rauhallisin mielin! Terveisiä kaikille, ja nauttikaa olostanne :)

P.s. tänään imuroin imurilla, joka vinkui vietävästi, mutta ei imenyt kunnolla. Saatuani paikat puhtaaksi löysin erään tason alta Mielen imurin. Pitänee kokeilla sitä ensi kerralla ;)

2. Ompa teille ollut pelottava ajomatka myrskyssä! Toivottavasti kelit ovat loppuloman ajan paremmat. Bussiajelut vieraassa kaupungissa on minusta myös tosi kiinnostavia: siinä näkee kaupunkia enemmän ja eri tavalla kuin kävellen. Kävimme sellaisella tänä kesänä Tallinnassa ja oli hieno ajelu. Kävimme jopa kurkkaamassa Laulujuhlien lavaa.

3. Vai että roskikset lentelivät! Onpa teillä ollut paljon kokemista! Kiva kuulla että "tivolissa oli mukavaa" ja retki onnistui hyvin ja pääsitte vähän shoppailemaankin :P täällä on ollu tänään helle ja uitu on paljon :D mukavaa matkan jatkoa päivityksiä odotellen :D

1. Nyponsopalle tiedoksi, että olen partioleirillä muutaman seuraava päivää, jos suomen ilmavoimat ei hyökkää liian kovaa verenhimoisesti :P joten en luultavasti kommentoi heti!